שריפה עזה בשער הגיא; נציב הכבאות ירד לשטח

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שריפה עזה בשער הגיא; נציב הכבאות ירד לשטח

    שריפה נרחבת מאוד נעה במספר חזיתות במנרה מטוסי הכיבוי ולוחמי האש ביצעו פעולות הגנה על היישוב ובמקביל צוותי הכיבוי של תחנת חדרה פועלים כעת ב-3 שריפות בואדי ערה | במקביל שריפה עזה בהרי ירושלים, לוחמי האש בסיוע מטוסי הכיבוי מטייסת "אלעד" וצוותי קק"ל ממשיכים בפעולות עיקשות לאיגוף השריפה ולתיחומה

    צילום: כבאות והצלה
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי הגיע בדקות האחרונות לזירת השריפה במסילת ציון בפרוזדור ירושלים, שם מתפשטת שריפת אורנים החל מהשעה 15:30.

    במקום פועלים 34 צוותי כיבוי בסיוע 8 מטוסים של יחידת הכיבוי האווירי וכוחות חבירים מקק"ל. מפקד מחוז ירושלים הנכנס טפסר שמוליק פרידמן נמצא בחפ"ק במסילת ציון ומפקד על האירוע. בשלב זה לא נשקפת כל סכנה לישובים הסמוכים וכוחות כיבוי גדולים ומפקדים נמצאים בשטח.

    מוקדם יותר ליווה הנציב מקרוב את המאמצים לבלימת מוקדי השריפה בואדי ערה במחוז חוף ובצוק מנרה במחוז צפון. בדקות האחרונות הוכרזה שליטה על 4 מוקדי השריפה בואדי ערה שם פעלו37 צוותים בסיוע חוצה מחוזות.

    הכוחות בלמו את התפשטות האש במעוויאה,עין איברהים ובאקה אל ג'רביה בפיקודו של טפסר משנה יוסי דקלו מפקד תחנת חדרה. לא נשקפת סכנה ליישובים, הוכרזה שליטה והצוותים יפעלו בשעות הקרובות לכיבוי סופי של מוקדי האש.

    במחוז צפון החלה סמוך לשעה 1200 שריפת קוצים בצוק מנרה שהתפשטה לשריפת יער וצמרות. מפקד מחוז צפון טפסר ניזאר פארס הכריז על מכת אש מחוזית לריכוז מאמץ מבצעי.

    למקום הוזנקו 8 מטוסים וכ 40 צוותי כיבוי שנערכו בשתי חזיתות לבלימת התפשטות האש לקריית שמונה ומנרה . כרגע פועלים במקום 4 מטוסי כיבוי ועשרות צוותים קרקעיים בשיתוף קק"ל , רט"ג , כוחות הנדסה של צה"ל ומועצה אזורית גליל עליון. טרם הושגה שליטה, צוותי הכיבוי יפעלו במקום במהלך הלילה עד לכיבוי מוחלט.

    נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי הגיע  לחפ"ק שנפתח סמוך לאיקאה אשתאול על מנת לעמוד מקרוב על מאמצי כיבוי השריפה לאחר מכן יצא לכיוון ערה.

    מפקד תחנת חדרה, טפסר משנה יוסי דקלו

    צילום: כבאות והצלה

    במקביל, שריפה נרחבת מאוד שנעה במספר חזיתות במנרה. מטוסי הכיבוי ולוחמי האש מבצעים פעולות הגנה על היישוב מנרה. מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס, הכריז על ״מכת אש״ מחוזית – ריכוז מאמץ של צוותי הכיבוי לטובת האירוע.

    קצין אג״מ מחוז צפון, טפסר משנה יריב אלבז

    באירוע פועלים 19 צוותי כיבוי, צוותי קק״ל, רט״ג, המועצה האזורית גליל עליון ו-8 מטוסים מטייסת הכיבוי ׳אלעד׳. צוותים נוספים בדרך.

    צילומים: כב"ה צפון

    video
    play-sharp-fill
    צילום: כבאות והצלה
    צילום: כבאות והצלה

    בנוסף, סמוך לשעה 15:30 נתקבל דיווח במוקד 102 של כב"ה ירושלים על שריפת קוצים בין לטרון לשער הגיא, סמוך למסילת ציון. 29 צוותי כיבוי, 7 מטוסי כיבוי ומסוק מיחידת הכיבוי האווירית הוזנקו למקום וכן צוותי תגבור ממחוזות אחרים.

     

    בתוך כך, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר היום בביקור ביוון: "הנחת העבודה היא, שמדובר בעניין של זמן עד ששריפות ענק כמו אלו שפרצו הן ביוון והן במדינות נוספות באירופה, יפקדו גם את ישראל. קיבלנו קדימונים לכך במהלך הקיץ, כאשר עשרות שריפות פרצו במוקדים שונים ברחבי הארץ".



    0 תגובות